اخراج نماینده جمهوری اسلامی از آلمان به دلیل حمایت از حزب‌الله

روحانی وابسته به جمهوری اسلامی به دلیل حمایت از حزب‌الله، از آلمان اخراج شد.

زمروز: پس از حمایت «سلیمان موسوی‌فر»، روحانی فرستاده جمهوری اسلامی در آلمان از گروه تروریستی حزب الله لبنان، دولت این کشور موسوی فر را که معاون «مرکز اسلامی هامبورگ» بود را اخراج کرد.

حمایت موسوی فر از گروه تروریستی حزب‌الله و انتشار ویدئو‌های تبلیغاتی از شبه نظامیان آن در حساب فیسبوکی خود سبب  اخراج این نماینده جمهوری اسلامی از آلمان شد.

در همین راستا، مقامات محلی هامبورگ گفتند: «سلیمان موسوی‌فر، معاون مرکز اسلامی هامبورگ، حکم اخراج از آلمان را دریافت کرد.»

بر اساس گزارش رسانه‌های آلمان، «سلیمان موسوی‌فر» به عنوان معلم شریعت و «امام مرکز اسلامی هامبورگ» در آلمان اقامت داشت.

در این گزارش همچنین آمده است که مرکز اسلامی هامبورگ وابسته به حکومت جمهوری اسلامی، «بازوی بلند ایران در اروپا» به شمار می‌رود.

بر اساس حکمی که این وابسته جمهوری اسلامی دریافت کرده است، «او باید هر چه زودتر کشور آلمان را ترک کند و در صورت تخطی از حکم اخراج، می‌تواند با سه سال زندان مواجه شود.»

روزنامه «هامبورگر مورگن پست» همچنین در این باره نوشته است: «موسوی‌فر از سازمان های افراطی و تروریستی حمایت می‌کند و با مقامات حزب‌الله روابط نزدیکی دارد.»

نام «حزب‌الله» از آوریل ۲۰۲۰ در لیست گروه‌های تروریستی این کشور قرار دارد و حمایت آشکار از این گروه‌ها تهدیدی برای آلمان است.


بیان دیدگاه